Wednesday, October 20, 2010

Pulau Perhentian

 Pengenalan Pulau Perhentian



           Pulau Perhentian sememangya destinasi yang mesti dikunjungi. Pulau ini terletak 21km dari pinggir pantai Terengganu dan terbahagi kepada dua iaitu Pulau Perhentian Besar dan Pulau Perhentian Kecil. Pulau Perhentian yang dilitupi hutan yang bersih, dan mempunyai pepohon kelapa , pantai yang putih dengan pasir yang halus dan dikelilingi air laut yang biru dan jernih merupakan tempat persinggahan nelayan, burung-burung yang berhijrah dan pelancong yang datang bercuti di sini.
 
         Lokasinya di pinggiran kawasan Taman Laut Pulau Redang bermakna perairan di sekitar pulau ini ditaburi terumbu karang dan menawarkan pemandangan bawah laut yang hebat untuk aktiviti menyelam skuba dan snorkeling. Lawatan bot ke pulau-pulau boleh diaturkan dan bot juga boleh disewa oleh pelancong yang ingin meneroka teluk-teluk yang terselindung. Pelancong yang gemarkan aktiviti meluncur papan air, belayar,  dan memancing laut dalam juga mesti berkunjung ke pulau ini.

       Antara dua pulau ini, Pulau Perhentian Kecil lebih sesuai untuk pelancong yang gemar aktiviti lasak. Di sini anda boleh mendapatkan pelbagai pilihan tempat penginapan dan makanan yang murah. Sebaliknya, Pulau Perhentian Besar, lebih membangun dan menawarkan kemudahan yang lebih selesa dan sempurna. Walaubagaimanapun, kemudahan calet, asrama dan tapak perkhemahan boleh di dapati di kedua-dua buah pulau ini.


Pakej di Pulau Perhentian


  • Harga Pakej RM 250.00 hingga RM 400.00

- 2 Malam penginapan dengan calet berkipas/ bilik berhawa dingin (mengikut pakej)
- Bot Pergi balik dari Jeti Kuala Besut ke Pulau Perhentian
- 2 sarapan pagi, 2 makan tengahari, 1 makan malam, 1 Bbq ( mengikut pakej)
- Snorkeling  3 – 4 tempat
- Tiket bayaran masuk ke taman laut

No comments:

Post a Comment