Wednesday, October 20, 2010

Pulau Redang

Pengenalan Pulau Redang
 
      Pulau Redang yang terletak 45 km dari pinggir pantai Kuala Terengganu merupakan pulau terbesar dari gugusan sembilan buah pulau yang terlindung di Laut China Selatan.
Pulau ini mempunyai air laut yang jernih dan beraneka tapak selaman skuba bagi penggemar aktiviti menyelam. Perairan yang terlindung di sekitar Taman Laut Pulau Redang ini kaya dengan pelbagai jenis hidupan laut yang cantik dan menarik. 

       Pada waktu tengahari, apabila matahari bersinar terang menebusi air laut, kelihatan jelas terumbu karang yang beraneka jenis dan ikan-ikan yang berwarna-warni di Perairan di sekitar Pulau Redang juga mengandungi dua bangkai kapal karam : Kapal H.M.S. Prince of  Wales dan H.M.S. Repulse yang karam di sini sewaktu Perang Dunia Kedua yang membolehkan tentera Jepun menakluki Malaya.

       Pulau yang indah ini amat sesuai untuk aktiviti snokel, berenang, menyelam skuba, merentas hutan, menaiki bot . Oleh kerana Pulau Redang telah diwartakan sebagai Taman Laut, aktiviti memancing tidak dibenarkan dalam kawasan lingkungan sejauh 3.2 km dari pulau.
Pelawat juga dilarang mengumpul batu karang atau sebarang hidupan laut yang lain. Berjaya Resort di sini menawarkan kemudahan padang golf dengan persekitaran yang mempesonakan.


Pakej Di Pulau Redang

Agen : SAMPUGITA HOLIDAYS SDN BHD
No Rujukan. : 3167
Tempoh percutian : 3 hari 2 malam
Harga : RM 350.00
Tempoh percutian : 28 Jun 2010 - 31 Dec 2010
Pakej Termasuk
  • Bilik yang berhawa dingin
  • Pengankutan percuma dari Merang Pulau Redang
  • Aktiviti yang percuma iaitu snorkeling dan menyelam
  • Makan pagi dan tengah hari untuk sekali sahaja.






















No comments:

Post a Comment